سامسونگ 11 ميليارد دلار روي نسل بعدي نمايشگرها سرمايه‌‌‌گذاري مي‌کند






سامسونگ 11 ميليارد دلار روي نسل بعدي نمايشگرها سرمايه‌‌‌گذاري مي‌کند



 









سامسونگ ديسپلي تصميم دارد تا 13/1 تريليون يوان  ، معادل 11 ميليارد دلار در توسعه و ساخت نسل جديد  نمايشگرها هزينه کند. آن‌ها تحت فشار شديد تأمين گسترده و همچنين کاهش قيمت از سوي رقباي چيني هستند و به‌همين دليل بايد روند توسعه را سريع‌تر انجام دهند که سختي هاي فراواني را براي آنها ايجاد کرده است.


در رويدادي با حضور مون جه-اين رئيس‌جمهور کره‌ي جنوبي و معاون ارشد سامسونگ الکترونيکس، جي واي‌لي، سرمايه‌گذاري جديد اين غول کره‌اي به رسانه‌ها اعلام کرد. اين حرکت به‌عنوان قدمي در مسير بازسازي صنعت نمايشگر و حفظ پيش‌گامي جهاني سامسونگ و همچنين فروانروايي کره‌اي‌ها در صنعت معرفي شد. مون در رويداد مذکور اعلام کرد که دولت 400 ميليارد وون در سرمايه‌گذاري نسل بعدي نمايشگر همکاري خواهد کرد.



زيرمجموعه‌ي سامسونگ در صنعت نمايشگرهاي جديد ، با سرمايه‌گذاري جديد يک مرکز توليدي نمايشگرهاي کوانتوم دات در آسان تأسيس خواهد کرد. بيانيه‌ي شرکت ادعا مي‌کند که مرکز توليدي از سال 2021 فعاليت خود را شروع خواهد کرد. ظرفيت توليد اوليه، 30 هزار پنل بزرگ‌تر از 65 اينچ بيان شد. فرايندهاي توليدي از همان ابتدا با هدف مقياس‌ دهي  نوين پيگيري مي‌شوند و برنامه‌ريزي بلندمدت نيز براي سال 2025 تنظيم شده است . سرمايه‌گذاري کره‌اي‌ها به ايجاد 81 هزار شغل جديد مي‌انجامد.


سامسونگ و رقيب هم‌وطنش يعني ال‌جي، فشار زيادي را از رقباي چيني همچون BOE Technology Group احساس مي‌کنند. رقيب چيني در سال‌هاي اخير نفوذ شديد و سريعي را به بازار نمايشگرهاي کريستال مايع (LCD) انجام داد و با افزايش ظرفيت توليد، با قدرت زياد به‌سمت بازار نسل جديد شد. 


سامسونگ


 


لي جائه-يونگ مدير سامسونگ در رخدادهاي متعدد به سرمايه‌گذاري بلندمدت در کسب‌وکار نمايشگر اصرار کرده است. حوزه‌ي نمايشگر در کنار دو ستون ديگر يعني تراشه‌هاي حافظه و گوشي‌هاي هوشمند، زمينه‌هاي فرمانروايي شرکت کره‌اي در دنياي فناوري محسوب مي‌شود. شرايط اقتصادي کنوني جهان آن‌چنان اميدوارکننده نيست و درگيري بين کره و ژاپن هم تأمين مواد اوليه براي ساخت نمايشگرهاي نسل جديد را در هاله‌اي از ابهام قرار مي‌دهد. دراين‌ميان سرمايه‌گذاري عظيم سامسونگ براي راه‌اندازي مرکز توليدي جديد، ريسک قابل‌‌توجهي را متحمل مي‌شود. غول کره‌اي در جديدترين گزارش مالي خود سقوط فصلي بيش از 60 درصد را گزارش کرد که البته کمتر از ميزان پيش‌بيني شده ازسوي تحليل‌گران بود.


سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترين شرکت کره، اولين توليدکننده‌ي نمايشگرهاي پرسود OLED هم محسوب مي‌شود. منتهي آن‌ها سال گذشته با کاهش سفارش روبه‌رو شدند؛ چون يکي از مشتريان اصلي يعني اپل، با کاهش فروش آيفون XS روبه‌رو بود و سفارش توليد نمايشگر براي آن را کاهش داد. تحليل‌گران براي محصولات جديد کوپرتينويي‌هاي همچون آيفون 11 پرو استقبال بالايي را در ماه‌هاي پيش‌رو پيش‌بيني مي‌کنند که نتيجه‌گيري نهايي درباره‌ي آن و تأثيرش بر کسب‌وکار سامسونگ، نياز به زمان دارد.


شرکت‌هاي فناوري در کنار سامسونگ، علاوه بر چالش‌هاي جاري با مشکلي به‌نام جنگ تجاري بين آمريکا و چين هم روبه‌رو هستند. درگيري اين دو کشور که يکي از آن‌ها (چين) از مشتريان جدي سامسونگ محسوب مي‌شود، موجب کاهش رونق در صنعت تراشه هم شده است. در همين شرايط، تقاضا براي خريد گوشي‌هاي هوشمند نيز کاهش يافت و سرعت ساخت ديتاسنترها نيز کمتر شد. فاکتورهاي مذکور در کنار يکديگر باعث مي‌شوند تا غول‌هاي دنياي فناوري، شرايط مالي آن‌چنان مناسبي را سپري نکنند.




مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سامسونگ ,سرمايه‌گذاري ,نمايشگر ,کاهش ,ميليارد ,نمايشگرهاي ,مرکز توليدي ,ميليارد دلار ,محسوب مي‌شود ,رقباي چيني ,بعدي نمايشگرها
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

داستان زندگي امروزما درخت صنوبر شیوا رایانه طراحی سایت، سئو، تبلیغات در گوگل قالب 20 اشنایی با تاریخچه و معرفی شرکت های مشهور جهان کی موزیک | دانلود آهنگ پهنه ی کویر Terrance دانلود آهنگ جدید